با خرید هر محصول 5% درصد به کیف شما اضافه خواهد شد

اکتشاف علمی بزرگ subliminal

مقاله ; اکتشاف علمی بزرگ سابلیمینال subliminal

به عنوان اعضای جامعه مصرف کننده ، همه ما در معرض پیام های مخفیانه قرار گرفته ایم.

اطلاعات بیشتر : سابلیمینال

پیام های پنهان یا سابلیمینال که مدتها به عنوان هنر تاریک اقناع در نظر گرفته می شد ، اغلب به نظریه های توطئه سیاستمداران و تبلیغ کنندگان با استفاده از آنها برای دستکاری ذهن ما و اصلاح رفتارهای ما استفاده می شوند.

اما آیا پیام های سابلیمینال واقعاً کارایی دارند؟ و اگر چنین است ، چگونه؟

اکتشاف علمی subliminal از زمانی که برای اولین بار در دهه 1950 به دانش عمومی رسید ، به آرامی در حال بلوغ است. در اینجا ما سعی می کنیم 60 سال تحقیق و آزمایش را برای شما دنبال کرده ایم تا بتوانید از این دانش برای توانمند سازی خود استفاده کنید.

توجه *این مقاله از سایت https://visme.co ترجمه و بازنشر شده است.

پیام های پنهان چیست؟

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه

پیام های سابلیمینال subliminal به عنوان سیگنال های زیر  آستانه مطلق  (ATL) یعنی آگاهی ما تعریف می شوند. کلمه “subliminal” در لغت به معنای “زیر آستانه” است.

اولین چیزی که باید بفهمیم این است که حتی اگر بدنبال محرک آن نباشیم نمی توانیم آگاهانه از آن مطلع شویم. آستانه مطلق به عنوان کمترین سطح محرکی که می توانیم تشخیص دهیم ، اعم از بینایی ، شنوایی یا حسی ، و غیره تعریف می شود. وقتی محرک های خارجی به زیر ATL برسد ، نمی توان آن را آگاهانه تشخیص داد.

دومین چیزی که باید بفهمیم این است که تصور می شود ادراک ناخوشایند در نتیجه یک روش ارتباطی عمدی طراحی شده با هدف ایجاد پاسخ است ، به طوری که افراد کارهایی را انجام می دهند که به طور معمول انجام نمی دهند.

به طور خلاصه ، هر دو درک و واکنش به پیام های ناخوشایند در سطح ناخودآگاه اتفاق می افتد . چرا تعریف واضح این دو ویژگی مهم است؟ از آنجا که بسیاری از نظریه های توطئه غالب حتی موارد صحیح حمله را پیدا نمی کنند. به جای آن، بسیاری سوپرمنال را سابلیمینال اشتباه می گیرند

Supraliminal نقطه مقابل Subliminal است. در حالی که هر دو پاسخ عصبی را برانگیخته و در نتیجه بر رفتار ما تأثیر می گذارند . ذهن آگاه می تواند محرک های فوق جنایی را درک کند .

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
subliminal

یک نمونه که نشان می دهد چگونه محرکهای فوق جنایی (سوپرمنال) از طریق درک آگاهانه بر رفتار ما تأثیر می گذارند ، آزمایش شراب آلمانی و شراب فرانسه است.

در آزمایشی که در یک سوپرمارکت انگلیس انجام شد ، مجموعه ای از شراب های آلمانی و فرانسوی با همان قیمت و شیرینی به نمایش درآمد.

سپس فروشگاه در روزهای خواصی موسیقی آلمانی و فرانسوی پخش می کرد. آنچه در ادامه اتفاق افتاد جذاب است: فروش شراب آلمانی در روزهایی که موسیقی آلمانی پخش می شد افزایش یافت و همین امر در هنگام پخش موسیقی فرانسوی در مورد شراب فرانسه اتفاق افتاد.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
subliminal

در این مثال ، پیام ها در موسیقی فروشگاهی به صورت سوپرمنال پخش شد ، زیرا می تواند آگاهانه درک شود. جالب توجه است که بدانید مصرف کنندگان در این مورد موسیقی درون فروشگاه را می شنیدند ، اما تعداد کمی از آنها موسیقی را به عنوان عامل اصلی انتخاب شراب گزارش می کردند.

نیازی به گفتن نیست که پیامهای supermaniminal بهترین نتیجه را دارند وقتی متوجه آنها نشویم.

نحوه کار با پیام رسان های سابلیمینال

ذهن ما از دو قسمت متقابل تشکیل شده است: خودآگاه و ناخودآگاه. ذهن آگاه ما به ما امکان کنترل اجرایی ذهن ما را می دهد. با آگاهی می توانیم انتخاب کنیم با آگاهی فکر کنیم ، قضاوت کنیم ، احساس کنیم و تجربه کنیم.

اصطلاح “ناخودآگاه” که توسط “فروید”(محقق) رواج یافته است ، به بخشی از ذهن ما گفته می شود که زیر سطح آگاهی آگاهانه ما عمل می کند. آن را به عنوان یک مخفیگاه مخفی برای خواسته ها ، انگیزه ها و تجربیات گذشته خود که خارج از آگاهی آگاهانه ما وجود دارد ، تصور کنید.

آنچه واقعاً جذاب است این است که رفتار ناخودآگاه ما همیشه خودکار است. ضمیر ناخودآگاه ما هنگام پردازش اطلاعات از هوشیاری قدرتمندتری برخوردار است: ضمیر ناخودآگاه قادر است 20000 بیت اطلاعات را به طور همزمان پردازش کند ، در حالی که آگاهی می تواند همزمان فقط با 7 ± 2 بیت اطلاعات پردازش کند!!

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه

در طول روز ، آیا از هر بار دم و بازدم مطلع هستید؟ یا از هر قدمی که برمی دارید تا نیفتید؟ پیام های پنهانی ذهن ناخودآگاه ما را مجذوب خود می کنند. آنها از طریق فرایندی کار می کنند که در آن محرکهای حسی خارجی برای تحریک واکنشها کار می کنند بدون اینکه ما سیگنالها را متوجه شویم.

حال بیایید بیشتر به این محرکهای حسی فرومایه بپردازیم. دانش مدرن 37 ورودی حسی شناخته شده را در هفت دسته گسترده کشف کرده است: بینایی ، شنوایی ، لمسی (لمسی) ، بویایی (طعم) ، چشایی (بو) ، دهلیز (تعادل و حرکت) و تصورات خاص (آگاهی از بدن). در این میان ، گروه بصری بر ادراک ما غالب است. از نظر ما ، پیام های مخفی دو حس را هدف قرار می دهند: بینایی و شنیداری. در زیر هر گروه ، چندین روش وجود دارد.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه

 

پیام های تصویری سابلیمینال

دو نوع از پیام های بصری پنهان وجود دارد: subvisual

نشانه های زیرمجموعه به سرعت چشمک می زنند معمولاً چند میلی ثانیه – که بینندگان آنها را درک نمی کنند. در آزمایش کلاسیک جیمز ویکاری ، او دو قاب را که شامل “تشنگی؟ کوکاکولا بنوش “و” گرسنه؟ پاپ کورن بخور »در یک فیلم. آنقدر سریع اتفاق افتاد که بینندگان فیلم قادر به تشخیص آنها نبودند.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه

جاسازی ها معمولاً تصاویری ساکن هستند که در یک محیط بصری تغییرناپذیر تعبیه شده و در دید ساده ما پنهان می شوند.

این تبلیغات اغلب در تبلیغات چاپی مانند این اسکناس دلار در برگ کاهو در تبلیغات برگر KFC دیده می شود.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
سابلیمینال چیست؟

پیام های صحیح شنیداری

پیام های شنود سابلیمینال شنوایی دو نوع است: شنیدنی نیست  و  بک ماسک (برعکس ضبط می شود) .

پیام های غیرقابل شنیدن پیام های کم حجم هستند که در پرونده های صوتی بلندتری وارد می شوند تا شنیده نشوند.

Backmasking یک پیام ویدیویی است که به عقب ضبط می شود تا هنگام پخش رو به جلو پیام اصلی پنهان شود. این آهنگ اغلب در موسیقی پاپ مانند آهنگ معروف بیتل با عنوان “شماره 9” مورد استفاده قرار می گیرد. عبارت “شماره نه” بارها و بارها در آهنگ تکرار شد ، و هنگامی که به عقب پخش شد ، به من تبدیل شد “من را به مرد مرده تبدیل کنید”.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
پیام پنهان

بنابراین پیام های مخفی چگونه بر رفتار ما تأثیر می گذارند؟ یک نظریه پیشنهاد می دهد که آغازگر بصری و شنیداری subliminal می تواند برای گسترش فعال سازی در شبکه معنایی شما کار کند .

همه ما از لحاظ معنایی شبکه های مفاهیمی در مغز خود داریم. هر مفهومی درون شبکه ای از گره های متصل به هم وجود دارد.

اپل برند برجسته فناوری را به عنوان مثال در نظر بگیرید. هنگام درخواست اپل ، ما به استیو جابز ، رایانه ها ، خلاقیت ، طراحی مینیمالیستی و غیره فکر می کنیم.

در زیر مثالی از یک شبکه معنایی معمولی آورده شده است:

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
پیام پنهان

در آزمایشی در سال 2008 ،  افراد در معرض 30 میلی ثانیه آرم اپل قرار گرفتند که باعث ایجاد ارتباط با خلاقیت شد. در نتیجه ، افراد توانستند به طور قابل توجهی راه حلهای خلاقانه تری نسبت به افرادی که در معرض آرم IBM قرار داشتند ، ارائه دهند. این یک مثال قدرتمند است که نشان می دهد چگونه آغازگر بصری می تواند شبکه معنایی ما را بدون آگاهی ما فعال کند.

جدول زمانی پیام های متعالی

در زیر ، ما شما را با یک تاریخچه مختصر از آزمایشات و اکتشافات پیام مخفی همراهی می کنیم. بعداً ثابت شد که برخی از وقایع فریب بوده است ، مانند آزمایش جیمز ویکاری “بخور پاپ کورن.

اما این جنجال ها دهه ها تحقیق آکادمیک محکمی راجع به این موضوع ایجاد کرد ، مانند آزمایش انتخاب مارک لیپتون یخ توسط یوهان سی کارمنز و ولفگانگ استروئب.

سابلیمینال-پیام پنهان- زیرآستانه-subliminal-ناخودآگاه
پیام پنهان

با استفاده از Visme اینفوگرافیک های زیبایی مانند این ایجاد کنید

1956 ، آزمایش جیمز ویکاری . در این آزمایش معروف که با 45699 نفر از تماشاگران سینما در تئاتر نیوجرسی انجام شد ، جیمز ویکاری در طول یک فیلم یک فیلم “پاپ کورن بخور” و “کک بنوش” را به مدت یک میلیارد ثانیه چشمک زد  تا ببیند آیا فروش کوکاکولا و پاپ کورن افزایش می یابد یا خیر. در حالی که ویکاری ادعا کرد که فروش ذرت بو داده 57.5٪ و کوکاکولا 18.1٪ به دلیل آزمایش افزایش یافته است ، وی بعداً اعتراف کرد که این تعداد جعلی است. برخی حدس می زدند كه اعتراف ویكاری برای پاك كردن پیام نامرئی از شهرت بد آن بود.

نتیجه

پس از مرور تاریخچه آزمایش های سابلیمینال ، می بینید که پیام رسان بودن سابلیمینال فقط جادوی سیاه نیست بلکه علم در آن وجود دارد. و هر چقدر هم که بخواهیم خود را کنترل کنیم ، تحت تأثیر خارجی قرار می گیریم ،با و بدون اینکه از آن آگاه باشیم.

Vicary ممکن است با فروش ساده کوکاکولا و Popcorn به سادگی با فلش متن های پیشنهادی روی صفحه فیلم دروغ گفته باشد. با این حال ، آزمایش های پیشرفته توسط Karmans و Stroebe ثابت کردند که آغازگر بصری می تواند در تغییر احساس ما موثر باشد و متعاقباً بر ما تأثیر بگذارد تا تصمیمات خرید را بر اساس این احساسات انجام دهیم.

با وجود تمام شواهدی که نشان می دهد محرک های مخفی می توانند رفتارهای خرید ما را تحت تأثیر قرار دهند ، آنها به اندازه اعتقاد ما قدرتمند نیستند. در تمام آزمایشاتی که مصرف کنندگان با استفاده از آستر زیر مخفی ، اولویت برند را نسبت به دیگری نشان دادند ، تفاوت حاشیه ای بود.

در نتیجه ، پیام های مخفی می توانند مصرف کنندگان را “فشار اضافی” به سمت انتخاب یک محصول یا مارک خاص ، بدون در نظر گرفتن پیام ، سوق دهند. اما ارزش ویژه برند بر پایه اعتماد و شفافیت بنا شده است.

دیدگاه کاربران
  • mitra 15 دی 1402

    من هر کاری میکنم نمیشه باید چیکار کرد پس

  • مهراد 17 دی 1402

    خیلی خوب بود دمتون گرم

  • نصیری 21 دی 1402

    عالی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *